سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمادگی نظام مهندسی

چند فرمول برای کسب آمادگی در آزمون نظام مهندسی برق

برای رشته برق، موضوعات اصلی در مباحث 13 و 15 قرار دارند. پس از اتمام این مباحث، توجه به مطالعه کتاب حریق مهم است. همچنین، تدوین سوالات طبقه بندی شده نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. برای آمادگی آزمون نظام مهندسی روی مباحث 13 و 15 و همچنین نشریه 110 خیلی اشراف داشته باشید.

 بهترین روش یادگیری این است که در ایام اولیه تحصیل، خود را ملزم به مطالعه کتاب‌ها کنید. ابتدا از مبحث 13 شروع کرده و به ترتیب فصل‌های کتاب را مطالعه نمایید. پس از هر فصل، به سوالات طبقه بندی شده در کتاب مراجعه کرده و تست مربوط به آن بخش را حل کنید. از دوره آمادگی آموزش آزمون نظام مهندسی برق میتوانید استفاده کنید. به سوالات بخش 13 بروید و نحوه پاسخگویی را یاد بگیرید. برخی اطلاعات قدیمی حذف شده‌اند، اما حل تست‌ها به درک بهتر شما کمک می‌کند. سپس به همین ترتیب، به مبحث 15 بپردازید و تکرار مطالب آن نیز برای تثبیت مفاهیم ضروری است. در هنگام مطالعه دوباره کتاب، حتماً یادداشت‌های مرتبط با مطالب را جایی ثبت کنید. به عنوان مثال، در ابتدا کتاب، درباره آسانسور یادداشت بردم و اطلاعات مرتبط با آن را ثبت کردم. برای انجام این مورد حداقل به 3 ماه زمان نیاز دارید. برای کسب آمادگی آزمون نظام مهندسی برق، به صورت خودجوش و خودخوان نیاز به 60 ماه برنامه ریزی است. 

پس از این، به تست‌های اخیر 10 ساله آزمون برق بپردازید. معمولاً هر سال دو بار آزمون برگزار می‌شود که معادل 20 سری تست می‌شود.  به حل تست‌ها و پاسخ‌ها را چه درست و چه غلط  شروع کنید، سپس دوباره به کتاب و منابع مراجعه کنید. این روش باعث می‌شود تا جزئیات و مفاهیم کلی کتاب در ذهن شما جا بیافتد. در این مرحله، برخی سوالات ممکن است به مباحث دیگر ارتباط داشته باشند. باز هم میگوییم که این روش حداقل به 3 ماه زمان نیاز دارد. اگر بخواهید تمام منابع را بخوانید نیم سال زمان میبرد. اما میتوانید با تهیه دوره امادگی آزمون نظام مهندسی برق هوشمندانه تر عمل کنید و 6 ماه مطالعه را به 2 ماه یا حتی کمتر تغییر بدهید. به همین راحتی :).